مشاوره و برنامه ریزی

معرفی بهترین روش‌های جمع بندی کنکور

روش‌های مختلفی برای جمع‌بندی کنکور در یک ماه مانده به کنکور وجود دارد. دانش‌آموزان و داوطلبان با استفاده از این روش‌ها می‌توانند به بهترین شکل در کنکور شرکت کنند و تراز بالایی در هر درسی کسب کنند. اما جمع بندی کنکور، روش‌ها و متدهای خاص خود را دارد. ما در فیزیک عنکبوتی، مهم‌ترین ترفندهای جمع‌بندی کنکور را معرفی می‌کنیم:

1) خلاصه‌نویسی

اولین و مهم‌ترین فاکتور در جمع بندی کنکور، خلاصه‌نویسی است. خلاصه‌نویسی نقش مهمی در جمع بندی و کنکور دارد. لطفا برای تمامی دروس عمومی و تخصصی خلاصه‌نویسی آماده کنید. این موضوع بسیار مهم است و نقش مهمی در تراز نهایی داوطلب دارد. هر درس باید خلاصه‌نویسی‌های مخصوص به خود را داشته باشد تا در یک ماه تا کنکور بررسی شود.

2) عدم یادگیری نکات و مطالب جدید

جمع بندی کنکور مراحلی دارد که باید با دقت زیادی انجام شود. مرحله اول مربوط به خلاصه‌نویسی است و اهمیت زیادی دارد. مرحله دوم یاد نگرفتن مطالب جدید است. بله درست است. شما نباید در 1 ماه مانده به کنکور شروع به یادگیری مطالب جدید کنید. این موضوع موجب می‌شود که شما نه تنها مطلب را یاد نگیرید بلکه مطالب قبلی را نیز فراموش کنید. در یک ماه مانده به کنکور فقط مطالب قبلی را بررسی و جمع بندی کنید.

3) آزمون‌های شبیه ساز کنکور

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در جمع بندی کنکور به آن توجه کنید، شرکت در آزمون‌های شبیه ساز کنکور است. این آزمون‌ها نقش تعیین کننده‌ای در تراز نهایی داوطلبان دارد. داوطلبان می‌توانند با شرکت در آزمون‌های شبیه ساز کنکور برای این آزمون بهتر آماده شوند. آزمون‌های شبیه ساز کنکور بهترین روش برای جمع بندی و مرور درس‌های عمومی و تخصصی در کنکور است. شما می‌توانید از آزمون‌های شبیه سازی استفاده کنید که سوالات و زمان کنکور را دقیقا شبیه سازی می‌کنند. این موضوع موجب می‌شود که شما در حال و هوای آزمون کنکور قرار بگیرید و استرس کمتری نیز در زمان کنکور واقعی داشته باشید.

4) تحلیل آزمون

شما باید برای اینکه جمع بندی کنکور بهتری داشته باشید بعد از هر آزمون به سراغ تحلیل آزمون بروید. این موضوع نقش بسیار مهمی در موفقیت داوطلبان دارد. سوال‌هایی که به آن‌ها پاسخ داده‌اید را دسته‌بندی کنید. سوالات را به سه دسته تقسیم کنید. دسته اول سوالاتی هستند که آن‌ها را بلدید و پاسخ درستی دادید. دسته دوم سوالاتی هستند که پاسخ آن‌ها را اشتباه حل کرده‌اید و دسته سوم مربوط به سوالاتی می‌شود که جواب آن‌ها را نمی‌دانید. پس از دسته‌بندی این سوالات وارد مرحله بعدی جمع بندی کنکور می‌شویم.

5) از بین بردن نقاط ضعف

جمع بندی کنکور با توجه به روش‌ها و ترفندهای اصولی بسیار آسان است. شما فقط باید با توجه به ترفندهای این مطلب عمل کنید و  اصولی مباحث را جمع بندی کنید. شما بعد از دسته بندی سوالات باید به سراغ سوالاتی بروید که پاسخ آن‌ها را اشتباه زده‌اید. این سوالات نقاط ضعف شما هستند و موجب می‌شوند شما تراز پایینی کسب کنید. بنابراین در مدت زمان باقی مانده باید این نقاط ضعف را بهبود دهید. هر سوالی را که پاسخ آن را اشتباه زده‌اید را در یک دفتر جداگانه یادداشت کنید. به سراغ مفاهیم این سوال‌ها بروید و آن‌ها را دوباره مرور کنید. مرور و مطالعه را تا جایی ادامه دهید که متوجه پاسخ اشتباه خود شوید و آن را به درستی حل کنید.

6) تسلط بر نقاط مثبت

سوالاتی را که در آزمون‌های شبیه ساز کنکور به درستی پاسخ می‌دهید یا سوالات تست‌های کنکور که جواب آن‌ها را می‌دانید، نقاط قوت شما محسوب می‌شوند. این بدین معنی است که شما تسلط کافی بر این موضوع دارید و تمامی سوالات مربوط به آن را می‌توانید به درستی پاسخ دهید. شما تنها باید پس از حل کردن سوال دوباره مفاهیم آن را مرور کنید و نکات مهم را یادداشت کنید.

7) درصد گیری

یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که باید در جمع‌بندی کنکور بعد از آزمون شبیه ساز انجام دهید، درصد گیری است. درصد گیری نقش بسیار مهمی در شناخت شما دارد. شما می‌توانید با درصد گیری و محاسبه تراز هر درس به راحتی خود آزمایی کنید. این موضوع موجب می‌شود که شما عملکرد خود را در هر درس بسنجید و متوجه شوید در کدام درس‌ها مشکل دارید. درصد گیری یا محاسبه تراز به داوطلبان کمک می‌کند تا در زمان 30 روز مانده به کنکور عملکرد بهتری نسبت به درس‌های ضعیف داشته باشند.

8) بررسی تست‌های بدون پاسخ

اگر خاطرتان باشد ما سوالات آزمون‌های شبیه ساز را به سه دسته تقسیم کردیم. یکی از این دسته‌ها نیز سوالاتی هستند که شما جواب آن‌ها را نمی‌دانید. این سوالات به توجه و بررسی بیشتری نیاز دارند زیرا شما نتوانسته‌اید به آن‌ها پاسخ دهید. داوطلبان باید این سوالات را با دقت بسیار زیادی تجزیه و تحلیل کنند. شما باید دوباره به سراغ مفاهیم اولیه این سوالات بروید. آن‌ها را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ این سوالات را نمی‌دانید یعنی در درک این سوالات با مشکلی مواجه هستید. آن‌ها را با دقت بخوانید و تمرکز بیشتری برای یاد گرفتن آن‌ها داشته باشید.

9) بررسی سوالات مهم در جمع بندی کنکور

سوالاتی در کنکور هستند که همیشه از اهمیت زیادی برخوردار هستند. این سوالات هر سال در کنکور مطرح می‌شوند و با کمی تحلیل می‌توان تشخیص داد که این سوالات به صورت‌های گوناگون تکرار می‌شوند. یکی دیگر از مراحل جمع بندی کنکور، بررسی سوالات مهم است. دانش‌آموزان باید این سوالات را تجزیه و تحلیل کنند و آن‌ها را شناسایی کنند. بررسی سوالات مهم و شناخت آن‌ها به شما کمک می‌کند که یک قدم جلوتر از سایر دانش‌آموزان باشید.

10) مرور و بررسی خلاصه‌نویسی

آخرین مرحله جمع بندی کنکور، مرور و بررسی خلاصه‌نویسی‌های این 9 مرحله است. دانش‌آموزان باید در مرحله آخر به سراغ مرور خلاصه نویسی پس از آزمون شبیه ساز و تست‌های کنکور بروند. این بررسی باید چند روز مانده به کنکور انجام شود تا داوطلب تسلط بیشتری در روز آزمون داشته باشد. شما اصلا نباید نگران باشید، تمامی مطالب را مطالعه کرده‌اید و در آزمون‌های شبیه ساز حضور داشته‌اید. تمامی این موارد به تمامی داوطلبان کمک می‌کند تا عملکرد بهتری در کنکور داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا